Dit forum is alleen lezen, en als naslag bedoeld voor oude berichten. Je kunt dus geen nieuwe berichten plaatsen. Ga voor nieuwe zaken naar www.audi-a2.nl

Klankkast

FrankDercksFrankDercks 26
1.4 BBY Delfingrau 2003 137750 Westervoort
Zoals ik in mijn "even voorstellen" al heb aangegeven viel mij het geluid van "achteren" cq achter de voorstoelen op. Niet dramatisch hoor, ik vind de A2 eigenlijk mooi stil, maar toch wil ik eea optimaliseren. Isolatie van de wielkasten staat binnenkort op het programma. Verder mogelijk "iets" met de achterklep. De dakhemel demonteren schijnt nogal bewerkelijk te zijn, daar moet ik denk ik maar niet aan beginnen (alhoewel ik denk dat daar best veel te halen valt qua geluidsreductie). Heeft iemand ervaring met het verminderen van het geluid uit het achterste deel van de A2? Het is dus meer een gezoem van geluid dan dat het een ernstige geluidsbron is.

Reacties

• Peter_Audi_A2Peter_Audi_A2 939 *
    1.4 BBY Misanrot CS 2003 124400 Rhenen
    Bewerkt: 26.09.2017
    Zit er een dubbele bodem in de kofferruimte? Het "zoem" geluid komt mij niet bekend voor, ik heb zelf wel een 
    dubbele bodem in de kofferruimte.
    Bericht bewerkt door Peter_Audi_A2 op
    Hier had uw reclamebooschap kunnen staan ...
  • FrankDercksFrankDercks 26
    Nee, ik heb geen dubbele bodem in de kofferbak. Ben wel van plan om er een rubber mat in te leggen met opstaande rand). Die kosten ca euro 40,- en zijn bij diverse online winkels te koop. Het zou me ook niet verbazen als het geluid/gezoem iets te maken heeft met de deurrubbers cq de rubbers van de achterklep. Als die niet perfect aansluiten is er ook (onnodig) geluid. Ik blijf op deze manier bezig om de A2 te perfectioneren. Want dat wil ik nog wel even kwijt: het is een fantastische auto!
    Peter_Audi_A2
    Ik heb dit onderwerp "klankkast" genoemd omdat het geluid wordt versterkt door de vorm van de auto. Bij een auto met een separate cq afgesloten kofferbak komt dit minder cq niet voor. De A2 is wat dit betreft een "combi". De dakhemel loopt door tot aan de achterklep en het geluid van "achteren" blijft hoorbaar in het gehele interieur. Misschien dat het (vele) gebruik van aluminium in de A2 dit "geluid" wat minder dempt.
  • AudiFanSedert1971AudiFanSedert1971 1205 *
    1.4 BBY Delfingrau 2002 326.172 NAP Almere
    Bewerkt: 27.09.2017
    Ik ben verbaasd je blijkbaar "geluidjes " zou horen :s .

Zou zomaar jij zeer over gevoelig bent voor lage resornanties

Ik ben ook zo'n persoon die elk geluidje zou horen ...hoog of laag..

Ieder heeft een ander geluids beleving of door langzaam gewenning geluid de slijtage als maar toeneemd.

Is het daardoor soms ik weggebruikers met hoofdtelefoon op rondrijden .. :p

Er zijn rijders die niet eens een defecte wiellager bemerken of herkennen.

Of een autoradio waarvan de versterker een brom genereerd via de luidsprekers door ander electrisch component in de auto.

Of de ventilator trilt of los draad of kabel in dashboard waar dan ook in de auto ?
    Of verkeerd gemonteerde wiel /band rijrichting?

Elke auto heeft zijn eigen geluidsbeeld tijdens het rijden.

Ook een ander gemonteerde merk of nieuwe uitlaat demper of zelfs die anders opgehangen kan heel ander geluid produceren.

Ik vraag mij af het geluid wat je zou horen ook je waarneemd in een andere Audi A2 met dezelfde motor.

Of anderen die plaats nemen achter het stuur het ook waarnenen.
    Zou zo maar kunnen een deur of achterklep niet goed voldoende afsluit in de rubbers

Of mischien dus een wiellager niet meer ok is of iets onbelans in wiel / band in combinatie harde of cuppende achter banden ?

Ja er zijn vele oorzaken die ik kan opnoemen het nog langer verhaal wordt dan het nu al is... :#

Succes en geniet van je Audi A2....
    Bericht bewerkt door AudiFanSedert1971 op
    Groeten,

=)
    Rolf

........................................................................ "Stilstand is achteruitgang"..........................................................
    ....................Maak meer grote ritten met je bolide en je zult dan nog langer genieten van je A2.........................

MAD sportveren -25mm, Koni FSD , Audi S line 's 17 inch + Dunlop Sport Maxx 215/40/17 V ( +1.34%), Audi S Line dorpel strips ,OSS, FIS, CC, comfort knipperlicht, Coming & Leaving home +sensor,
    S line pook knop , 3 spaaks afgevlakte S line Sportstuur 50% perforatie leder, Sportstoelen Alcantara/leer Electr ,Audi trekhaak, Thuiskomer, Space-Foor-box,Multiconsole box achter Koplamp Led kleur 6000K, H7 & H3 Philips 6LumiLeds 3500 Lumen 25 watt ,Stadslicht w5w 2+4cree Led 720 Lumen 4 Watt, Mist licht Leds H7 > 2000 lumen en achtermist Led 600 lumen, achteruit Led 600 lumen knipperichten 21W halogeen 280 Lumen Philips Silver Vision.

Onderhouden door Audi centrum Amsterdam & Garage Sam te Amsterdam ,de A2 Dokter Waalwijk

..................................................... een Exclusive A2 uitvoering geen S line.........................................................
    Dat genieten doe ik ook, dat is het niet...!
    AudiFanSedert1971
    Het is meer het perfectioneren van een (heel) goede auto. Meer als uitdaging dan dat ik me aan eea erger. Want nogmaals: de A2 is een heerlijke auto!
    AudiFanSedert1971
  • BlauweA2BlauweA2 198
    1.4 BBY Azurblau 2003 53500 Leudal
    Ben wel benieuwd welke verbeteringen je gaat aanbrengen.
    Laat je het hier (liefst met foto's) a.u.b. weten?

Als het zelf te doen is ben ik zeker geïnteresseerd.
    For those with an eye for the finer detail, I salute you.
  • MeeuwisMeeuwis 15
    1.6 FSI BAD Sprintblau CS 2004 215000 Enschede
    Als het interieurgeluiden onderdrukt zijn dient het windgeruis zich waarschijnlijk aan. Dit ondanks goed sluitende portieren. Dan als laatste oplossingen, oordopjes of de radio aan.
    AudiFanSedert1971
  • jaapjejaapje 103
    1.6 FSI BAD Ebonyschwarz 2002 167000 Zutphen
    Hoi Frank,
    Heb je nog een goede tip voor wat betreft geluids isolatie ? Nu je al zoveel onderdelen onderhanden hebt gehad springt er vast wel 1 uit waarbij er met weinig moeite veel resultaat is toch?
    Die van die spiegels ga ik proberen .
    Bewerkt: 20.11.2017
    Ik heb de ruimte onder/voor de stoelen opgevuld met isolatiemateriaal. Verder heb ik nu dus een rubberen mat in de kofferbak gelegd (gekocht voor ca euro 40,-). Daarnaast ben ik ivm het geluid van de audioapparatuur naar een bedrijf in Veenendaal-De Klomp geweest (Lammers audio). Daar heb ik een gesprek gehad over nieuwe speakers (Focal ISU 165) en gelijktijdig afgesproken dat de deuren worden geïsoleerd, evenals de wielkasten achter en mogelijk ook nog iets bij het schutbord. Daar dit aldaar op een zaterdag kan / gaat geschieden, laat ik dit waarschijnlijk daar monteren. Overigens heb ik afgelopen zaterdag de (Conti) winterbanden eronder laten leggen. Ik heb het gevoel dat deze banden (vooral de achterbanden) stiller zijn dan de zomerbanden. In ieder geval zijn ze comfortabeler (165/60 ipv 195/50). Als de speakers enz zijn gemonteerd, meld ik mij weer.
    Bericht bewerkt door FrankDercks op
  • HansJanHansJan 968
    1.4 BBY Imolagelb CS 2003 70.000 Arnhem
    Bewerkt: 20.11.2017
    Ik ben heel benieuwd naar de Focal upgrade, is dit het advies van Lammers? Ik ken hem nog uit het verleden, die heeft mijn Renault toen volgeschroefd met Boston Acoustics. Klonk als een dijk. Hoe ben je bij hem terecht gekomen?
    Bericht bewerkt door HansJan op
    Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED + DRL | Koni FSD + MAD -25mm | CC | Komfortblinker | A3 claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero Dunlop 205/40R17 | Winter: Style Hankook 195/45R16
    Via internet, met Ede en Veenendaal erbij als zoekplaatsen. Dit ivm het feit dat ik daar in de buurt vaak moet zijn op zaterdag. Doordeweeks is lastig, maar op zaterdag zijn niet alle car audio bedrijven geopend. Lammers dus wel. Hij stelde het merk Focal voor. Dit nav mijn opmerkingen over het geluid. Hij luisterde in de auto mee en kwam met dit merk op de proppen.
  • IIVQIIVQ 22
    1.4 AUA Avussilber 2001 104000 (teruggedraaid) Amsterdam
    Als ik rijd met de achterbank naar beneden, zou ik zeggen dat het geluidsniveau niet hoger is, maar het geluid mij wel meer irriteert dan normaal; alsof er via de wielkasten meer windgeluid naar binnen komt. Vooral met nat wegdek/regen is het storender.
    Ik heb wel de dubbele bodem in de kofferbak liggen, en de ruimte daaronder ligt vol met reserveband, deken, doekjes en nog wat dingen, dus er komt echt geen hoogfrequent geluid vanuit die (onder)kofferbak.
  • DED@2DED@2 208
    1.4 TDI ATL Akoyasilber 2004 260.000 Zoetermeer
    Om het geluid van de luidsprekers te optimaliseren zou ik eerst de deuren ontdreunen/ dempen. Nieuw isolatie materiaal aanbrengen en dan weer luisteren voordat je investeert in luidsprekers. Ik weet niet om welk bedrag het gaat incl alles, maar misschien ben je daarna al een stuk meer tevreden met jouw geluid.
    Ik heb recent mijn voordeuren ons er handen genomen en ben onder de indruk wat een verschil het maakt. Smaak is subjectief, maar verschil is wel degelijk aanwezig+ je hebt meer het kluis idee wanneer je de deur dicht doet . Just my 2 cents. Verder is de bodem en wielkastdelen een goede investering om te dempen. Wordt de auto stiller van. Rijdt dus rustiger en je kan meer van je favoriete muziek genieten. Als je een beetje handig bent is het prima zelf te doen. Des te meer voldoening je er aan overhoud. Geniet ervan!
  • DED@2DED@2 208
    Ik ven wel nieuwsgierig of je de set al hebt laten monteren samen met de overige werkzaamheden? Ik ven zelf ook veel bezig geweest met de audio en ben nieuwsgierig naar de resultaten. Ik hoor graag van je.
    Ja, de nieuwe (Focal) speakers zijn inmiddels gemonteerd. Het type is me even ontschoten, ze kosten ca euro 139,- dacht ik.
    Het geluid is nu "voller". In combinatie met de speakers/tweeters achter komt er regelmatig een geweldig geluid uit. Ik ben tevreden. De deuren zijn ook geïsoleerd, maar de wielkasten achter niet. Dat werd me al met al toch te prijzig.
    Niet dat het erg duur was, maar de A2 heeft me de laatste maanden al genoeg gekost. En dan bedoel ik verbeteringen en nieuwe accessoires.
  • DED@2DED@2 208
    Oh mooi! Goed om te horen. Wat heb je zoal nog meer gedaan of laten doen? Grtz
  • Amber35Amber35 28
    1.4 TDI BHC Misanrot CS 2004 185 Hilversum
    Mag ik vragen wat het kost, dat isoleren? Ik ben niet handig en kan het niet zelf. Ik bel veel in de auto en rij best lange stukken snelweg, dus wat minder geluid zou wel lekker zijn. Niet dat het slecht is, maar alle verbeteringen zijn meegenomen (mits betaalbaar).
  • HansJanHansJan 968
    1.4 BBY Imolagelb CS 2003 70.000 Arnhem
    Bewerkt: 09.01.2018
    @Amber35 als je dat laat doen dan zal het flink in de papieren lopen. We (met name @DED@2) hebben recent een paar A2's van flink wat dempingsmateriaal voorzien in portieren en kofferbak, het resultaat is verbluffend. Het materiaal kopen we in Dld en dat scheelt aanzienlijk in de kosten.

Bijkomend voordeel is een verbeterde geluidskwaliteit en de deuren voelen veel meer als een kluis aan. Ook de bakken onder de voetenruimte vóór kunnen worden voorzien van demping
    . Mocht je interesse hebben dan graag een PB, kunnen we kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Voor een indruk, zie: https://audi-a2.nl/index.php?p=/discussion/8586/deuren-isoleren-met-bitumen

Bericht bewerkt door HansJan op
    Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED + DRL | Koni FSD + MAD -25mm | CC | Komfortblinker | A3 claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero Dunlop 205/40R17 | Winter: Style Hankook 195/45R16
    Bewerkt: 09.01.2018
    Voor het isoleren van de wielkasten achter berekende het bedrijf (waar ik was voor de nieuwe speakers) ca euro 100,-
    Ik heb het uit financieel oogpunt nu niet laten doen. Maar als ik het bericht van HansJan lees, dan ga ik het binnenkort toch maar weer eens zelf proberen (samen met een paar liefhebbers, zie bericht van HansJan).
    Bericht bewerkt door FrankDercks op
Sign In or Register to comment.