Dit forum is alleen lezen, en als naslag bedoeld voor oude berichten. Je kunt dus geen nieuwe berichten plaatsen. Ga voor nieuwe zaken naar www.audi-a2.nl

Nieuw Audi A2 forum: testers en commentaar gevraagd!

SpinazieSpinazie 510 *
1.4 TDI AMF Kobaltblau 2003 Nijmegen
Bewerkt: 01.12.2017 in Forum aankondigingen
Beste forum lezer,

Al sinds de overname van het forum is er de wens om op nieuwere forumsoftware over te stappen om de veiligheid te waarborgen en het gebruikersvriendelijk te maken. Op de achtergrond is hieraan gewerkt, en ondertussen is er eerste test versie te zien!

Het adres is test.audi-a2.nl . Het is een tijdelijk forum: alles wat gepost/geuploadt wordt, wordt uiteindelijk verwijderd. Leef je dus rustig uit.

Voordat we definitief overstappen willen we jullie vragen om het nieuwe forum te testen, en dingen waar je tegen aan loopt hier te posten. Ook te denken valt aan kleurstelling, layout, etc.

Opmerkingen:
- De wachtwoorden zijn gereset, deze kun je opnieuw aanvragen met je gebruikersnaam en je email. Mocht je problemen hebben, laat het hier weten. Een nieuwe gebruiker aanmaken kan natuurlijk ook.
- Het betreft een kopie van de database van ongeveer een maand geleden. Nieuwere posts en gebruikers staan er dus niet in.
- Een aantal niet/nauwelijks gebruikte categorieën gaan niet over naar het nieuwe forum.
- Op het oude forum zijn de avatars opgeslagen als 40x40 pixels. Op het nieuwe forum is er ruimte voor een grotere avatar (100x100 pixels). Als je hiervan gebruik wilt maken zul je je avatar opnieuw moeten uploaden.
- Niet alle PM’s gaan mee, dit is helaas technisch niet mogelijk. Heb je hier belangrijke informatie instaan, sla dit ergens anders op!!
- Helaas is het technisch niet mogelijk forum handtekeningen mee te nemen.

Dingen die wie willen implementeren bij de definitieve overstap: 
- Mogelijkheid tot “donker” thema per gebruiker in te stellen, zoals het momenteel is
- Forumiconen bij de categorieën
- Forumrangen worden aangepast
- Smilies worden mogelijk aangepast
- Nog meer profielvelden implementeren dan motortype?
- Kleine onvolkomenheden fixen in de opmaak (maar als ze opvallen laat het toch maar weten ;) )

Bedankt!
Jur
Bericht bewerkt door Spinazie op

Reacties

• Pyro_loePyro_loe 392
    1.6 FSI BAD Lichtsilber 2005 Bodegraven-Reeuwijk
    Prachtig!
    A2 1.6 FSI (01/2006), Lichtzilver, 16" TT 195/50, Lederen stoelen, Maple-hout/leren stuur, Becker Indianapolis 7952, Koni-FSDs, Votex-kit.
    A2 1.4 TDI 90pk (09/2004), Brilliantzwart, 17" S-line 205/40, OSS, Navi-Plus, Bose, MFL, DWA, 4xEFH
  • JJRJJR 25
    1.6 FSI BAD Ebonyschwarz 2003 164214 Haarlem
    ik heb eens even een rondje getest en het zit er goed uit en de voorgestelde veranderingen juich ik toe! ( zwarte weergave heeft nog steeds mijn voorkeur) 

wellicht 1 ding: de verticale ruimte die de recente onderwerpen per stuk innemen is vrij fors vergeleken met nu. Is het nog mogelijk om die in een wat kleiner lettertype weer te geven zodat er meer recente onderwerpen in 1 keer te zien zijn?
    Auto racing began 5 minutes after the second car was built. Henry Ford
  • JJRJJR 25
    1.6 FSI BAD Ebonyschwarz 2003 164214 Haarlem
    Ook het kopje "vrienden en vijanden" kan ik om lachen :lol: 
    raymond.roeven
    Auto racing began 5 minutes after the second car was built. Henry Ford
  • wilwil 227
    1.4 TDI AMF Kobaltblau 2001 300000 Heerhugowaard
    Ziet er top uit . Wel ff wennen aan die rode a2 ;)
  • jaapjejaapje 103
    1.6 FSI BAD Ebonyschwarz 2002 167000 Zutphen
    nee hoor daar hoefik niet aan te wennen, een hele mooie A2!
  • jaapjejaapje 103
    De aangehaalde tekst mag van mij wel cursief blijven of met 2 rode lijnen, dat leest wat makkelijker.
    De kwalificatie van de leden hoeft voor mij niet zo, het gaat er om wat er gezegd wordt
    Ik kan niet inloggen met bestaande naam en wachtwoord ook niet met wachtwoord vergeten.
  • AudiFanSedert1971AudiFanSedert1971 1205 *
    1.4 BBY Delfingrau 2002 326.172 NAP Almere
    Wat jammer is ik kon voor geen mogelijkheid met android gsm  niet inloggen met chrome dus wachtwoord resetten op het test forum lukte niet . Dus maar  op mijn notebook met windows  het ww gereset. het is wel wit zeg ,zwart  is beter  voor mensen zoals ik  dan wit  vanwege overgevoeligheid licht mij migraine gaat genereren.

voorzover ik kan zien ziet het wel goed eruit.
    Groeten,

=)
    Rolf

........................................................................ "Stilstand is achteruitgang"..........................................................
    ....................Maak meer grote ritten met je bolide en je zult dan nog langer genieten van je A2.........................

MAD sportveren -25mm, Koni FSD , Audi S line 's 17 inch + Dunlop Sport Maxx 215/40/17 V ( +1.34%), Audi S Line dorpel strips ,OSS, FIS, CC, comfort knipperlicht, Coming & Leaving home +sensor,
    S line pook knop , 3 spaaks afgevlakte S line Sportstuur 50% perforatie leder, Sportstoelen Alcantara/leer Electr ,Audi trekhaak, Thuiskomer, Space-Foor-box,Multiconsole box achter Koplamp Led kleur 6000K, H7 & H3 Philips 6LumiLeds 3500 Lumen 25 watt ,Stadslicht w5w 2+4cree Led 720 Lumen 4 Watt, Mist licht Leds H7 > 2000 lumen en achtermist Led 600 lumen, achteruit Led 600 lumen knipperichten 21W halogeen 280 Lumen Philips Silver Vision.

Onderhouden door Audi centrum Amsterdam & Garage Sam te Amsterdam ,de A2 Dokter Waalwijk

..................................................... een Exclusive A2 uitvoering geen S line.........................................................
  • SpinazieSpinazie 510 *
    Bewerkt: 08.12.2017

Bedankt voor de feedback tot nu toe!

@JJR Het moet wel mogelijk zijn om de recente onderwerpen wat dichter op elkaar te plaatsen, zodat deze wat minder prominent aanwezig zijn. Het kopje "vrienden" en "vijanden" is standaard functionaliteit van de forumsoftware, deze kun je voor jezelf gebruiken om automatisch een melding te krijgen als iemand wat post (vriend) of iemand z'n posts niet te zien (vijand).

@jaapje Wat bedoel je met kwalificatie van leden? Of bedoel je het "vrienden en vijanden" stukje? En welke aangehaalde tekst bedoel je precies?

Als je op de knop wachtwoord vergeten drukt met je gebruikersnaam krijg je een mail (die je in je profiel hebt ingevuld) met een nieuw wachtwoord. Zou het kunnen dat deze misschien in je spam folder is verdwenen? Zou je dit kunnen controleren? Zo niet, dan moet ik gaan graven waar het probleem ligt.

@AudiFanSedert1971 Verder merk ik dat er veel mensen zijn die gewend zijn aan de donkere layout. Ik zal even experimenteren of ik het huidige thema wat minder wit kan maken, of dat je in je profiel naar een (donkerder) thema kan wisselen.

Als er wat nieuws te melden is wordt het hier weer teruggekoppeld.

AudiFanSedert1971
  • jaapjejaapje 103
    Ja sorry spinazie ik was wat kort met de omschrijving, maar ik bedoelde ditdat er dan onder de naam het ' soort' lid verschijnt, ik zal wel junior member zijn maar ik moet er niet aan denken dat er bij mij " posting freak " komt te staan.
    Met de rode lijn bedoelde ik  de aangehaalde tekst van de vorige " poster" die is als de tekst cursief gedrukt staat wat makkelijker over te slaan.maar het is allemaal niet zo heel belangrijk hoor,zoals het nu in het test forum opgesteld is lijkt mij prima
    image.png 114.1K
    image.png 109.8K
  • SpinazieSpinazie 510 *
    Bewerkt: 11.12.2017
    Het test forum heeft een update gekregen, druk wel op ctrl en F5 om te pagina te verversen. Belangrijkste veranderingen:

1. iets compactere layout, met iets meer ruimte voor recente onderwerpen.
    2. Optie voor een donker thema, aan te zetten in het gebruikers profiel -> forum voorkeuren. Ik heb geprobeerd de huidige kleurstelling over te nemen, dit is slechts een opzet en valt nog aan te passen.

@AudiFanSedert1971 Ik heb even gerommeld met Chrome op Android, maar hier lijkt alles te werken, ook de wachtwoord vergeten knop. Kun je iets specifieker zijn met wanneer je de knop niet ziet? Dan kan ik er naar kijken.
    De edit tijd staat op 60 minuten, zoals nu ingesteld op het huidige forum.

@jaapje "Posting Freak" klinkt inderdaad wat negatief. Dit zijn de titels die standaard met de forumsoftware meekomen, heb ze gewijzigd naar brons, zilver etc, wat nu op het huidige forum actief is met de afbeelding erbij. Ik vindt de afbeeldingen nu wat groot en nietszeggend, maar je krijgt het idee.

Het layout probleem met notificatie instellingen wordt aan gewerkt. 

Verder zou ik willen vragen: test raak. Post een paar berichten, plaats plaatjes, laat weten waar je tegenaan loopt.
    Bewerkt: 11.12.2017
    Ik kan wel de wachtwoord vergeten knop aanklikken .

Maar kon niet WW invoeren van email bericht zelfs niet met knippen plakken niet hij onjuist waa.

Maar hetzelfde WW met notebook windows 10

Android 4.4.2 0.0.55 met samsung S4
    Met browser chrome
    Bericht bewerkt door AudiFanSedert1971 op
    Groeten,

=)
    Rolf

........................................................................ "Stilstand is achteruitgang"..........................................................
    ....................Maak meer grote ritten met je bolide en je zult dan nog langer genieten van je A2.........................

MAD sportveren -25mm, Koni FSD , Audi S line 's 17 inch + Dunlop Sport Maxx 215/40/17 V ( +1.34%), Audi S Line dorpel strips ,OSS, FIS, CC, comfort knipperlicht, Coming & Leaving home +sensor,
    S line pook knop , 3 spaaks afgevlakte S line Sportstuur 50% perforatie leder, Sportstoelen Alcantara/leer Electr ,Audi trekhaak, Thuiskomer, Space-Foor-box,Multiconsole box achter Koplamp Led kleur 6000K, H7 & H3 Philips 6LumiLeds 3500 Lumen 25 watt ,Stadslicht w5w 2+4cree Led 720 Lumen 4 Watt, Mist licht Leds H7 > 2000 lumen en achtermist Led 600 lumen, achteruit Led 600 lumen knipperichten 21W halogeen 280 Lumen Philips Silver Vision.

Onderhouden door Audi centrum Amsterdam & Garage Sam te Amsterdam ,de A2 Dokter Waalwijk

..................................................... een Exclusive A2 uitvoering geen S line.........................................................
  • joost.cuijpersjoost.cuijpers 21
    1.2 TDI ANY Ebonyschwarz 2002 300000 Gemert-Bakel
    ik mis bij veel berichten de foto's die verlopen zijn. Dat vind ik heel jammer want dat verduidelijkt de helft..
  • SpinazieSpinazie 510 *
    @joost.cuijpers Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kun je een aantal voorbeelden geven?
    Bewerkt: 14.12.2017
    Als men de de achtergrond "zwart" gekozen had ,krijg je wel rode balk(en) op je scherm met de al opvallende rode A2.

Dat rode valt wel heel erg op het een signaal kleur is dus voor velen denk ik een vermoeiend leesbaar scherm geworden en bij mij helaas migraine opwekt...

Kan dit gewoon zoals de huidige forum rustiger layout worden de gebruiker zelf de felheid rood kan instellen van die rode balk ?

Groeten,

=)
    Rolf

Groeten,

=)
    Rolf

Bewerkt: 14.12.2017
    Groeten,

=)
    Rolf

• SpinazieSpinazie 510 *
    @AudiFanSedert1971 De opmaak is daar inderdaad verprutst :pensive: Maar de afbeelding is ook op het bestaande forum niet aanwezig. Ik zal kijken hoeveel moeite het kost om de opmaak over te zetten. Echter zijn dit marktplaats posts, die soieso (vind ik) niet veel toevoegen zo zonder kenteken....

Dit is de originele link: https://audi-a2.nl/index.php?p=/discussion/7558/audi-a2-1-4-01-190000km-apk-bij-aflevering
  • joost.cuijpersjoost.cuijpers 21
    1.2 TDI ANY Ebonyschwarz 2002 300000 Gemert-Bakel
    @Spinazie, veel leden hebben de foto's in externe sites toegevoegd. Bijvoorbeeld het vervangen van de kentekenverlichting bij de how to's
    Ja dan is dan het beste bij afbeeldingen plaatsen deze je ze verplicht bent ze op de server van A2 forum te uploaden .

Dus wel wat meer data gebackupt moet worden ...
    joost.cuijpers
    Groeten,

=)
    Rolf

• HansJanHansJan 968
    1.4 BBY Imolagelb CS 2003 70.000 Arnhem
    Mijn eerste bevindingen als Posting Freak :mrgreen:

Profiel:
    - Locatie vrij te kiezen, zijn de plaatsen over te nemen uit de bestaande database? Anders kan ik een lijst aanleveren.
    - Motortype AUA en BBY splitsen. Overige details auto (kleur, bouwjaar) ontbreken nog
    - De uitlijning van de instellingen en de waarde ontbreekt, zie rode lijnen in onderstaande illustratie. Geen verschil tussen diverse browsers:

- In bovenstaande illustratie wordt tevens de weergave van Internet Exploder (boven) en Firefox (onder) getoond. Vanilla minder compatible met Firefox? Met Chrome niet getest.
    - De PM's lijken allemaal overgezet, dat is meer dan bij de vorige conversie. Toen is alles verloren gegaan.
    - Bookmarks worden niet omgezet naar Bladwijzers? Dan moet men die vooraf veiligstellen.
    - Ontzettend veel opties in het profiel vast te leggen! Het donkere thema kan mijn goedkeuring ook wegdragen.

Algemeen:
    - Het volledig gebruik van de breedte maakt dat het geheel er wellicht wat onrustig uitziet. Wellicht is het een kwestie van wennen.
    - Wordt de oude site na de conversie nog (read-only) toegankelijk?
    - Bevestigen middels knop "Verstuur", "Bewaar" lijkt mij meer logisch?
    - De functie "Wie is online" is weer terug! Leuk, dit had het oude Vanilla forum ook.
    - Ledenlijst is ook er weer, ontzettend fijn!
    - De home knop verwijst nog naar http:/www.audi-a2.nl, ik neem aan dat dit nog wordt aangepast naar http:// ?
    - Moderators moeten herkenbaar worden middels een extra titel onder de forumalias?
    - De iconen voor de discussietitel vind ik wat verwarrend. Een groen vinkje betekent ongelezen berichten terwijl dit voor mij betekent, groen licht, geen actie nodig? Eenmaal gelezen verandert dit in een liggend streepje, bijna verboden te betreden. Ook onderscheiden we meer tussenliggende opties met bolletjes:

- Ehm, hoe plaats ik een nieuwe discussie? :mrgreen: 

Editor:
    - Wat een verademing, eindelijk werkt CTRL (SHIFT) left/right weer!
    - De snelle reactie is een relatief groot tekstblok in relatie tot de functie. Veel witruimte.
    - Mijn voorkeur gaat uit naar een permanente uitgebreide Editor. Zou dit met bijv. persoonlijke voorkeuren kunnen worden afgedwongen?
    - Heb wat testen gedaan met foto's plaatsen. Vereist ook weer wat gewenning, maar werkt prima. Zie http://test.audi-a2.nl/viewtopic.php?p=64526#p64526.
    - Dynamische emoticons of een uitgebreidere bibliotheek zou niet gek zijn.
    - Ten aanzien van de opmerkingen over het verloren beeldmateriaal wil ik best trachten materiaal bij (oud)leden te achterhalen. Heb zelf ook draadjes waarbij beeldmateriaal verloren is gegaan die ik graag weer aanvul.

Tot dusver mijn feedback, nog geen echte showstoppers, hooguit wat finetuning.
    Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED + DRL | Koni FSD + MAD -25mm | CC | Komfortblinker | A3 claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero Dunlop 205/40R17 | Winter: Style Hankook 195/45R16
  • SpinazieSpinazie 510 *
    @HansJan Kijk, daar hebben we wat aan :) Ik probeer punt voor punt alles langs te lopen.

Het profiel:
    - Wat betreft de profielvelden, hier kunnen we het over hebben en kunnen makkelijk later (na migratie) aangevuld worden. Het is technisch helaas niet mogelijk om de huidige profielvelden mee te nemen. De benzine motortypes heb ik maar samen genomen omdat de meeste mensen niet weten welke van de twee ze hebben (AUA/BBY), maar dat is meer een indruk die ik heb. 
    - De layout fout heb ik niet kunnen reproduceren in Chrome of Firefox. Gebruik je de laatste versie, en hebben meer mensen hier last van?
    - Sommige PM's worden niet overgezet, sommigen wel. Het is niet geheel betrouwbaar, vandaar het advies om er van uit te gaan dat deze niet meegaan.
    - De bladwijzers gaan inderdaad niet mee!

Algemeen:
    - De layout is inderdaad een smaakkwestie natuurlijk. Ik ben zelf wel fan van de hogere informatie dichtheid, maar kan me voorstellen dat het vanaf het huidige forum (waar de helft van je scherm niet gebruikt wordt) wennen is. Ik stel voor dat we het eerst wat tijd geven, anders kunnen we altijd met de layout stoeien, bv door de balk rechts weg te laten of de witruimten wat groter te maken.
    - de oude site wordt "read-only" bewaard op archief.audi-a2.nl . Het is dus niet meer mogelijk om dan nog posts te plaatsen, raadplegen kan wel.
    - De "home" knop is al gewijzigd naar het uiteindelijk domein, dit komt vanzelf goed na de migratie.
    - Moderatoren en A2 clubleden zullen herkenbaar zijn door een andere kleur en titel onder de naam (je bent nu ook mod op het test-forum). Titels volgen nog, maar dat is makkelijker om te doen na de migratie.
    - De iconen ben ik het mee eens. Ik ga kijken wat ik er mee kan doen.
    - Nieuwe discussie: knopje bovenaan, als je in een categorie bent.

Editor: 
    - Er wordt onderscheid gemaakt tussen de snelle reply, dus door het tekstvak onderaan het topic, en de uitgebreide editor. Ik denk niet dat een permanente editor onder het topic te plaatsen is, dit vertraagt de boel te veel bij langzame verbindingen of computers. Optie is om de quick reply helemaal weg te halen, dat is wel consequent.. Ik denk er over na.
    - emoticons: die zijn gelukkig makkelijk aan te vullen :)

Al met al zal het wel behoorlijk wennen zijn, zo'n overstap. Maar uiteindelijk biedt het ons meer mogelijkheden en is het een stuk beter toekomst bestendig. 

• SpinazieSpinazie 510 *
    Omdat er geen grote pijnpunten meer zijn (en ik binnenkort de tijd kan maken ;) ), gaan we zoals aangekondigd op maandag 15 en/of dinsdag 16 januari overstappen naar het nieuwe forum. Het forum zal op enkele momenten op die dagen niet bereikbaar zijn.

Belangrijke punten om rekening mee te houden:
    1. de wachtwoorden worden gereset. Met je gebruikersnaam kun je een nieuw wachtwoord aanvragen, deze wordt naar je email in je huidige profiel gestuurd. Zorg dus dat deze klopt?
    2. Het huidige forum blijft toegankelijk op archief.audi-a2.nl, maar als alleen-lezen.

Alvast kijken hoe het er uit gaat zien? Ga naar test.audi-a2.nl

Verder vragen, commentaar, of opmerkingen? Laat maar horen!
    Jur
Sign In or Register to comment.