Dit forum is alleen lezen, en als naslag bedoeld voor oude berichten. Je kunt dus geen nieuwe berichten plaatsen. Ga voor nieuwe zaken naar www.audi-a2.nl

GezochtRibbelgrille/ serviceklep moet goed en netjes zijn ...

singersinger 36
1.6 FSI BAD Kobaltblau 2005 100.000 Dordrecht
Serviceklepje/ Ribbelgrille gezocht wegens alweer afgebroken slotmechanisme....Sam  Singer

Reacties

• DonGasparDonGaspar 73
    1.2 TDI ANY Lichtsilber 2001 300000 Bunnik
    Ik heb laatst de mijne vervangen voor deze: http://www.ebay.de/itm/282339299637

De oude heb ik ook nog liggen (met wat krassen erop, dus die wil je vast niet hebben). Wat is er precies afgebroken? Iets wat van mijn oude grill afgeschroefd kan worden?
    Audi A2 1.2 TDI 3L - lekker hypermilen
    [1.2 TDI ANY / Lichtsilber / 2001]

Audi A2 1.4 - lekker karretje
    [1.4 BBY / Delfingrau / OSS / 2004]

Fiat 500e - 100% Elektrisch
    [111 pk, 200 Nm, e-Sport package, Moon Roof, Granito Lucente, 2014, import uit California]
  • singersinger 36
    Excuses, ik zag het berichtje pas nu....bedankt , het kunststof  sluitnokje  is van het klepje afgebroken, dat stukje waar het afstelbare stalen haakje aanzit. Het was al eeerder zorgvuldig gelijmd, maar liet toch weer los bij het dichtdrukken...ik zie niet 1, 2, 3 een reparatie oplossing....behalve het gehele klepje vervangen...miss hien heb jij een idee?
  • Peter_MaathuisPeter_Maathuis 1319
    1.4 TDI ATL Delfingrau 2004 258.000 Valkenswaard
    Ik weet niet welke lijm je gebruikte, maar ik heb goede ervaringen met Bison tweecomponenten-lijm (rolletje, grijs van buiten, beige van binnen, plakje afsnijden, kneden tot homogene massa) - wordt na een paar minuten keihard.
    Ik weet niet of het voldoende hecht aan de gebruikte kunststof, dat is een probleem met meer lijmen. Flink opruwen wil wel eens helpen.
    Als het enigszins kan, verstevigen met een schroefje dat de delen bij elkaar houdt (voorboren, verhitten) of een metalen plaatje over de breuk met 2 schroefjes.

Ik heb deze lijm met succes gebruikt om de kabel van de elektrische raambediening weer goed vast te zetten in de plastic (nylon?) houder die de ruit draagt. En die doet het nu weer prima.

Audi A2 12-2004 1.4TDI ATL delphingrau (LX7Z), leer/alcantara, sportstoelen, stoelverwarming, FIS, Bose-audio Concert met CD-wisselaar, cruise control, 4 elektr.ramen, comfort knipperlicht, afneembare trekhaak, LED dim-, groot- en mistlicht/DRL, reservewiel
  • edje13edje13 17
    1.4 BBY Delfingrau 2003 202.000 Sittard-Geleen
    Of een gebruikte scoren op Kleinanzeigen.de
    Heb zelf ook pas 1 gescoord voor €70 incl. Verzendkosten. Ff op slachfest audi a2 zoeken. En goed naar de foto’s kijken of zo’n grill erop zit.
    Audi A2 1.4 Benzine
  • singersinger 36
    Jullie beiden bedankt voor de reactie. Ik zal de 2-comp. Lijm zeker nog even proberen, vooral omdat de klep ( nou ja, het klepje...) verder helemaal goed is..

• HansJanHansJan 968
    1.4 BBY Imolagelb CS 2003 70.000 Arnhem
    Ik heb even geïnformeerd bij het sloopbedrijf uit bovenstaande link: €80.
    Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED + DRL | Koni FSD + MAD -25mm | CC | Komfortblinker | A3 claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero Dunlop 205/40R17 | Winter: Style Hankook 195/45R16
  • edje13edje13 17
    1.4 BBY Delfingrau 2003 202.000 Sittard-Geleen
    Er staat ook nog ergens op eBay. Kleinanzeigen een zilvergrijze met voor schade. Hiervan lijkt het lammellen gedeelte nog intact. Alleen de chromen rand is geblutst.
    Misschien is deze goedkoper te krijgen en kan je het lammellen gedeelte zo omzetten naar je eigen Chrome rand deel.
    Zomaar een suggestie voor de liefhebber.
    Audi A2 1.4 Benzine
  • SpinazieSpinazie 510 *
    1.4 TDI AMF Kobaltblau 2003 Nijmegen
    Ik geloof dat er op het Engelse forum onderdelen van de service klep 3D-geprint worden. Wellicht de moeite waard om daar de informeren.

http://www.a2oc.net/forum/showthread.php?34407-A21-4-Service-flap-catch-(Project-Noir)
  • davevogel0davevogel0 16
    1.4 AUA Brilliantblau 2001 192000 Almelo
    Ik kan de part niet vinden, maar er staat hier wel een printer ;)
    Ja, lijkt me wel een leuk projectje voor de 3D-printer...
    De link is veranderd in
    https://www.a2oc.net/community/index.php?threads/a21-4-service-flap-catch-project-noir.34407/
    en die verwijst naar "3D printed parts", maar ik vind ook daar geen plaatje of 3D-bestand...

Audi A2 12-2004 1.4TDI ATL delphingrau (LX7Z), leer/alcantara, sportstoelen, stoelverwarming, FIS, Bose-audio Concert met CD-wisselaar, cruise control, 4 elektr.ramen, comfort knipperlicht, afneembare trekhaak, LED dim-, groot- en mistlicht/DRL, reservewiel

• PascalGPascalG 53
    1.4 AUA Lichtsilber CS 2001 155000 Oost Gelre
    Hoi Singer,

Ik heb nog een serviceklep in zeer goede staat liggen. Deze kun je overnemen voor €40,00. Het is helaas niet een variant met ribbels, maar een glad exemplaar.

Groet Pascal

• davevogel0davevogel0 16
    1.4 AUA Brilliantblau 2001 192000 Almelo

Ik kom helaas niet ingeschreven bij a2oc... Gaat ergens mis om een of andere reden. Als je de parts naar mij zou kunnen sturen zou ik er wel een aantal kunnen printen zodat er een voorraad is voor de leden ;)
    Ik kom wel op het UK-forum, maar er staat helaas geen fotootje, laat staan een 3D-model van dit (of een ander) onderdeel bij. Hieronder de lijst van onderdelen.

Glove Box Light Switch repair piece - £3.50 + P&P (normally 80 pence)
    Fuse cover repair C clips and fuse removal tool holder - £6.00 + P&P (normally 80 pence) for the set of three
    Engine dip stick end (to repair your existing dip stick when the plastic end as broken off) - £5.00 for two + P&P (normally 80 pence)
    Rear cup holder front bracket (8z0864079b) - £25 + P&P (£3.30) For the later cup holder (see page 10 posts for pictures)
    Rear cup holder front bracket (8z0864079) - £25 + P&P (£3.30) For the earlier cup holder (see page 10 posts for pictures)
    Rear cup holder rear clips (pair) £12 + P&P (normally 80 pence)
    Under engine tray mounting parts (2 parts to fit the cross member and two to fit where the bolts are located on the chassis rails for when they have broken free) £7.00 + P&P (normally 80 pence)
    Double Din aftermarket radio mounting kit for the 7021G head unit including facia (looks as near to OEM as I have ever seen) consists of two mounting lugs, two retainers and the fascia in four parts to be glued together before spraying matt black £25 + P&P (£3.30)
    Other fascias custom made to your own measurements are available - £20 + P&P (normally 80 pence)
    Service flap locking catch £5.00 + P&P (normally 80 pence) 
    Mounting plate for the CANBUS controller for the multi function steering wheel - £5.00 + P&P (normally 80 pence)
    Mounting box for rear view camera to locate on top of the tail gate trim panel so the camera looks through the tail gate glass - £8.00 + P&P (£3.30)
    Centre vent vertical flap linking part £3.00 + 60 pence P&P
    False Floor hinge pins (Pair) printed in black ABS so stronger than the original Audi part £7 for the pair + 80 pence P&P
    Aero Wiper assemble cover including spraying it matt black to match the wiper arms £10 + 80 pence P&P
    Hand brake button £9 + P&P (now obsolete from Audi in both black and chrome)
    There may be other parts that I have forgotten about, I will double check over the next couple of days and update the post
    If there is anything that you are unable to obtain or is too expensive and it can be made from plastic then feel free to drop me a PM and we can discuss if it is a candidate for 3D printing.

All of the above parts are offered as a service to the A2OC, just my way of me paying back a little something for all the information that I have gained from the A2OC over the last 18 months

Sign In or Register to comment.