Dit forum is alleen lezen, en als naslag bedoeld voor oude berichten. Je kunt dus geen nieuwe berichten plaatsen. Ga voor nieuwe zaken naar www.audi-a2.nl

Migratie van het A2 forum!

HansJanHansJan 968
1.4 BBY Imolagelb CS 2003 70.000 Arnhem
Bewerkt: 04.01.2018 in Website

Dag forumlezer,

Het is bijna zover, ons forum wordt op 15 en/of 16 januari gemigreerd naar de nieuwe versie!

Zoals jullie al hebben kunnen lezen is er de laatste maanden met veel enthousiasme en grote tijdsinvestering gewerkt om het forum over te zetten naar nieuwe software. Voor de geïnteresseerden onder ons betekent dit dat we afscheid nemen van Vanilla en terugkeren naar phpBB. Zowel de lay-out als zaken op de achtergrond zijn ingrijpend door medelid Wouter (Spinazie) in zijn vrije tijd grondig aangepakt.

Aan de hand van o.a. de reacties is besloten het forum in een nieuwe jas te steken en zoveel mogelijk aangepast om het voor nu en in de toekomst voor de lezer makkelijker en aantrekkelijker te maken om actief de vragen, bijdragen en kennis op ons forum te delen.

Ook zijn er op de achtergrond aanpassingen gerealiseerd om de veiligheid en stabiliteit van het forum te vergroten. We hopen dat al dit werk en inzet bijdraagt aan het rijplezier en vergroting van de kennis over onze “tijdloze A2”.

Gedurende de migratie is het forum niet tot beperkt beschikbaar. We gaan er vanuit dat de migratie op 16 januari is afgerond. Zoals in het topic over het testforum reeds is gemeld zijn onderstaande punten belangrijk om rekening mee te houden:

1. De wachtwoorden worden gereset. Met je gebruikersnaam kun je een nieuw wachtwoord aanvragen, deze wordt naar je email in je huidige profiel gestuurd. Zorg dus dat je e-mailadres klopt!
  2. Het huidige forum blijft na de migratie toegankelijk op https://archief.audi-a2.nl, maar als alleen-lezen.
  3. Vergeet na de migratie niet om je profiel weer in te vullen, deze informatie gaat helaas niet mee.

Als afsluiting moet echt nog worden gezegd dat we als bestuur, Wouter enorm bedanken voor al het werk dat hij de afgelopen weken geheel belangeloos voor ons forum heeft verricht!

Namens het bestuur,

René (TDI3)

Bericht bewerkt door HansJan op
Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED + DRL | Koni FSD + MAD -25mm | CC | Komfortblinker | A3 claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero Dunlop 205/40R17 | Winter: Style Hankook 195/45R16

Reacties

• HansJanHansJan 968
    Bewerkt: 04.01.2018
    Onderstaande een Quick Start voor het nieuwe forum, deze zal in de loop van de tijd worden aangevuld met meer tips en truuks.

V: Hoe vul ik mijn profiel in?
    A: Goed dat je er aan denkt! Ga naar je gebruikerspaneel en vervolgens naar het tabblad “profiel”. Hier staan de profielvelden die je kunt invullen.

V: Hoe plaats ik een profielafbeelding/avatar?
    A: Ga naar je gebruikerspaneel, vervolgens het tabblad “profiel”, en klik op “Wijzig avatar”. Voor het beste resultaat gebruik je een vierkante afbeelding, deze wordt automatisch verkleint naar 100 bij 100 pixels. Bij een “brede” foto (niet vierkant) valt bijvoorbeeld de onderkant weg. Probeer rustig wat uit. De foto mag niet groter dan 1 megabyte zijn.

V: Hoe plaats ik een post?
    A: klik op de hoofdpagina een categorie aan waar je de post wilt plaatsen (bijvoorbeeld “aankooptips”). Klik vervolgens redelijk bovenaan de pagina, onder “Aankooptips” op “Nieuw onderwerp”

V: Hoe stuur ik iemand een persoonlijk bericht (oftewel een PB)?
    A: Klik op naam van degene die je een bericht wilt sturen. Vervolgens staat er onder heb kopje “Contacteer gebruikersnaam” het kopje “Verstuur privebericht”. Je krijgt als je hierop klikt een scherm met meerdere opties, maar alleen het onderwerp en berichttekst zelf zijn nodig voor het versturen van een bericht.

V: Ik krijg een email als iemand op mijn post reageert, dit wil ik liever niet!
    A: Deze instelling kun je veranderen in je gebruikspaneel. Ga vervolgens naar forumvoorkeuren -> wijzig notificatie opties, en klik de vinkjes weg bij emails.

V: Ik wil iemand bedanken voor zijn post, maar wil er ook geen heel nieuw bericht voor plaatsen?
    A: Klik op het duimpje rechts onderaan de post. De poster ontvangt automatisch een notificatie.

Bericht bewerkt door HansJan op
    Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED + DRL | Koni FSD + MAD -25mm | CC | Komfortblinker | A3 claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero Dunlop 205/40R17 | Winter: Style Hankook 195/45R16
  • BasTDIBasTDI 6
    1.2 TDI ANY Islandgrn 2001 259400 Emmen
    Succes mannen met de migratie!
  • SpinazieSpinazie 510 *
    1.4 TDI AMF Kobaltblau 2003 Nijmegen
    Posten is vanaf vandaag niet meer mogelijk in verband met de migratie.
  • HansJanHansJan 968
    We zijn benieuwd naar het resultaat, succes!! :+1: 
Sign In or Register to comment.