Dit forum is alleen lezen, en als naslag bedoeld voor oude berichten. Je kunt dus geen nieuwe berichten plaatsen. Ga voor nieuwe zaken naar www.audi-a2.nl
Opties
VraagAudi valt plots uit (vermogen) tijdens rijden

1.4 AUA Lichtsilber 2004 180.000 s-Hertogenbosch
Iemand ideeen??
Ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een A2 waar ik erg blij mee was tot hij mij plots op 2e kerstdag in de steek liet.
Na het starten leek hij stationair te lopen als een tractor waarop ik de boubines heb laten vervangen en dit probleem verholpen was.
Opgehaald van de garage de dag erna weer mee gaan rijden valt plots tijdens het rijden het vermogen weg.
Hierbij kon ik nog iets gas geven waardoor ik minimaal bewoog en toen weer geen gas kon geven.
Hierbij ging het accu lampje branden en ook de olie lamp.
Auto afgezet en weer gestart en hij reed weer super.
Onderweg terug deed hij dit weer enkel één keer en het daar opvolgende ritje naar de garage ook weer een keer.
Dit was niet bij bepaalde een bepaalde snelheid.
De garage heeft de computer uitgelezen waar niks op te vinden was.
Hierna is de krukas sensor vervanger wat niet het probleem was.
Na bijna een week in de garage heb ik mijn auto weer terug zonder dat ze het hebben kunnen vinden maar hij valt nog steeds ‘uit’.
Ze adviseren nu de computer op te laten sturen omdat ze denken dat daar het probleem zit maar aangezien ik nog studeer ben ik hier niet zo happig op qua financiën.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee en heeft een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een A2 waar ik erg blij mee was tot hij mij plots op 2e kerstdag in de steek liet.
Na het starten leek hij stationair te lopen als een tractor waarop ik de boubines heb laten vervangen en dit probleem verholpen was.
Opgehaald van de garage de dag erna weer mee gaan rijden valt plots tijdens het rijden het vermogen weg.
Hierbij kon ik nog iets gas geven waardoor ik minimaal bewoog en toen weer geen gas kon geven.
Hierbij ging het accu lampje branden en ook de olie lamp.
Auto afgezet en weer gestart en hij reed weer super.
Onderweg terug deed hij dit weer enkel één keer en het daar opvolgende ritje naar de garage ook weer een keer.
Dit was niet bij bepaalde een bepaalde snelheid.
De garage heeft de computer uitgelezen waar niks op te vinden was.
Hierna is de krukas sensor vervanger wat niet het probleem was.
Na bijna een week in de garage heb ik mijn auto weer terug zonder dat ze het hebben kunnen vinden maar hij valt nog steeds ‘uit’.
Ze adviseren nu de computer op te laten sturen omdat ze denken dat daar het probleem zit maar aangezien ik nog studeer ben ik hier niet zo happig op qua financiën.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee en heeft een idee wat het zou kunnen zijn?
Antwoorden
1.4 TDI AMF Kobaltblau 2003 Nijmegen
Klinkt alsof je een andere garage moet zoeken, je hebt iemand nodig die alles systematisch nakijkt. Om zomaar de ECU om te wisselen lijkt me wat dure gok.
Kan van alles zijn, tot aan een (simpel) probleem met de brandstof toevoer aan toe. Je woont redelijk dichtbij @luukske te Waalwijk, je zou hem eens kunnen bellen om te vragen of hij ideeen heeft. Gok dat hij ook wel een test-ECU heeft of eraan komen komen, om dat aspect uit te sluiten.
Succes!
Nog op zoek Nog op zoek Nog op zoek Eindhoven
Is at een tikfout, of heeft je garage je dit echt verteld?
1.4 AUA Lichtsilber 2004 180.000 s-Hertogenbosch
Nog op zoek Nog op zoek Nog op zoek Eindhoven
Maar waarom ik dat vroeg, is omdat er maar één bobine in je auto zit
Of ze bedoelen de bougies, of ze maken je wat wijs.
Overigens nuttige info die je nu geeft, dat na het vervangen van dat 'iets' (bobines of bougies) je auto begon uit te vallen. Wellicht dat anderen nu misschien weten wat er loos is met je A2
I.i.g. succes
1.4 BBY Misanrot CS 2003 124400 Rhenen
Dit is bij de oudere A2's vanaf 2000 tot 2002. Zie onderstaande afbeelding:
Ik heb zelf een A2 uit 2003 met motorcode BBY. Bij deze motor worden penbobine's toegepast (1 per cylinder).
Je kunt deze herkennen aan de platte stekkers met dunne kabels, de bobine zit onder de stekker verwerkt, je ziet dus geen bobine aan de bestuurderszijde van de motor zitten:
Bij mij is er afgelopen jaar ook een penbobine vervangen, ik merkte het doordat hij niet mooi regelmatig liep.
Er brandde op dat moment nog geen motorlampje. Later hoorde ik van de garage dat hij bij het starten als een
tractor liep en er allerlei lampjes gingen branden. Ze hebben de penbobine vervangen en daarmee was bij mij
het probleem opgelost.
Gezien het bouwjaar van de auto vermoed ik dat er een BBY motor in zit. Dan zou het goed kunnen dat er 1 of meerdere penbobines zijn vervangen. Wellicht goed om in het profiel het motortype even aan te passen.
Aan jouw opmerkingen zou je haast zeggen dat er ergens een stekker niet goed vast (meer) zit.
Vind het ook vreemd, dat er ondanks het branden van controlelampjes er geen foutcode te vinden is.
Het lijkt me dat een goede garage daar toch uit zo moeten komen. Wellicht even bij een andere garage informeren.
Nog op zoek Nog op zoek Nog op zoek Eindhoven
Dus kan het toch kloppen dat ze vervangen zijn (los van het nu OF ze vervangen hadden moeten worden)
Excuses voor mijn verwarring in dit bericht.
1.4 AUA Piniengrun 2001 237.000 Breda
Misschien handig om alle massapunten na te lopen en te controleren op corrosie of aanslag.
1.4 BBY Sprintblau 2003 143500 Hollands Kroon
Er zijn toen 2 vervangen maar na enige tijd kwam het weer naar voren en heb toen de andere twee ook vernieuwd en sindsdien is het niet meer voor gekomen.
1.4 TDI ATL Delfingrau 2004 258.000 Valkenswaard
@Emm94 had je voor het vervangen van de penbobines problemen?
Wat bedoel je met "olielampje": geel of rood, tekst erbij?
Accu-lampje heeft weinig met de motor (brandstof, ontsteking) te maken, dus dat er geen foutcodes zijn, dat snap ik wel. Massapunten, aansluitingen op de dynamo en accu controleren is de eerste stap.
De ECU onderzoeken (en wie zou dat moeten doen?) leidt tot niets - tijdelijk omwisselen voor een ander is een eenvoudige en goedkope manier om te bekijken of daar mogelijk een probleem zit.
Audi A2 12-2004 1.4TDI ATL delphingrau (LX7Z), leer/alcantara, sportstoelen, stoelverwarming, FIS, Bose-audio Concert met CD-wisselaar, cruise control, 4 elektr.ramen, comfort knipperlicht, afneembare trekhaak, LED dim-, groot- en mistlicht/DRL, reservewiel
1.4 AUA Lichtsilber 2004 180.000 s-Hertogenbosch
1.4 AUA Lichtsilber 2004 180.000 s-Hertogenbosch
De problemen van het uitvallen kwamen alleen pas de dag ná dat deze vervangen waren.
Ik heb de auto nu weer even terug omdat ik volgende week op vakantie ga en hem dan wilde laten maken (zoeken naar het probleem).
En heb dus gemerkt dat hij verschillende dingen doet tijdens het “uit gaan”.
Soms valt hij dus echt uit en dan is het dus logisch dat al mijn lampjes in mijn dashboard gaan branden (wel ook de het oranje waarschuwings uitroepteken) maar soms valt dus ook het vermogen weg waardoor ik ook weer opnieuw moet starten en dan brand enkel de accu lamp.
Maar ook een keer bleef hij aan en het vermogen bleef normaal maar gaf hij gewoon even (10 seconden) geen gas meer.
Ik zit echt met mijn handen in het haar omdat ik hem graag gemaakt zie maar zoals ik hier uit opmaak is de computer dus waarschijnlijk niet het probleem?
1.4 AUA Lichtsilber 2004 180.000 s-Hertogenbosch
Bij mij hebben ze er namelijk 1 laten zitten maar voor het vervangen had ik het probleem nog niet.
1.2 TDI ANY Azurblau 2001 Sliedrecht
Succes er mee.
1.4 BBY Delfingrau 2003 202.000 Sittard-Geleen
1.4 BBY Delfingrau 2002 326.172 NAP Almere
Brandstoffilter soms te vuil...?
Wat zijn dan die foutcode's?
Je hebt vast zoiets zoals op de foto
De wagen is toch recent in bezit en bij een garage of particulier gekocht ?
Is daar ook geinformeerd
?
Rolf
........................................................................ "Stilstand is achteruitgang"..........................................................
....................Maak meer grote ritten met je bolide en je zult dan nog langer genieten van je A2.........................
MAD sportveren -25mm, Koni FSD , Audi S line 's 17 inch + Dunlop Sport Maxx 215/40/17 V ( +1.34%), Audi S Line dorpel strips ,OSS, FIS, CC, comfort knipperlicht, Coming & Leaving home +sensor,
S line pook knop , 3 spaaks afgevlakte S line Sportstuur 50% perforatie leder, Sportstoelen Alcantara/leer Electr ,Audi trekhaak, Thuiskomer, Space-Foor-box,Multiconsole box achter Koplamp Led kleur 6000K, H7 & H3 Philips 6LumiLeds 3500 Lumen 25 watt ,Stadslicht w5w 2+4cree Led 720 Lumen 4 Watt, Mist licht Leds H7 > 2000 lumen en achtermist Led 600 lumen, achteruit Led 600 lumen knipperichten 21W halogeen 280 Lumen Philips Silver Vision.
Onderhouden door Audi centrum Amsterdam & Garage Sam te Amsterdam ,de A2 Dokter Waalwijk
..................................................... een Exclusive A2 uitvoering geen S line.........................................................
Nog op zoek Nog op zoek Nog op zoek Eindhoven
Anyway. Intussen heb ik me voor laten lichten over de penboubines, maar dat lost jouw probleem verder niet op..
1.4 AUA Lichtsilber 2004 180.000 s-Hertogenbosch
1.4 BBY Delfingrau 2002 326.172 NAP Almere
Mijn foto is met type fis display
En EPC lampje brand dan ook met de overige lampjes ?
dit is nu niet te zien op de foto namelijk.
Rolf
........................................................................ "Stilstand is achteruitgang"..........................................................
....................Maak meer grote ritten met je bolide en je zult dan nog langer genieten van je A2.........................
MAD sportveren -25mm, Koni FSD , Audi S line 's 17 inch + Dunlop Sport Maxx 215/40/17 V ( +1.34%), Audi S Line dorpel strips ,OSS, FIS, CC, comfort knipperlicht, Coming & Leaving home +sensor,
S line pook knop , 3 spaaks afgevlakte S line Sportstuur 50% perforatie leder, Sportstoelen Alcantara/leer Electr ,Audi trekhaak, Thuiskomer, Space-Foor-box,Multiconsole box achter Koplamp Led kleur 6000K, H7 & H3 Philips 6LumiLeds 3500 Lumen 25 watt ,Stadslicht w5w 2+4cree Led 720 Lumen 4 Watt, Mist licht Leds H7 > 2000 lumen en achtermist Led 600 lumen, achteruit Led 600 lumen knipperichten 21W halogeen 280 Lumen Philips Silver Vision.
Onderhouden door Audi centrum Amsterdam & Garage Sam te Amsterdam ,de A2 Dokter Waalwijk
..................................................... een Exclusive A2 uitvoering geen S line.........................................................
1.4 BBY Imolagelb CS 2003 70.000 Arnhem
1.4 BBY Delfingrau 2002 326.172 NAP Almere
Ja A 2 dokter is niet ver weg bij je
Rolf
........................................................................ "Stilstand is achteruitgang"..........................................................
....................Maak meer grote ritten met je bolide en je zult dan nog langer genieten van je A2.........................
MAD sportveren -25mm, Koni FSD , Audi S line 's 17 inch + Dunlop Sport Maxx 215/40/17 V ( +1.34%), Audi S Line dorpel strips ,OSS, FIS, CC, comfort knipperlicht, Coming & Leaving home +sensor,
S line pook knop , 3 spaaks afgevlakte S line Sportstuur 50% perforatie leder, Sportstoelen Alcantara/leer Electr ,Audi trekhaak, Thuiskomer, Space-Foor-box,Multiconsole box achter Koplamp Led kleur 6000K, H7 & H3 Philips 6LumiLeds 3500 Lumen 25 watt ,Stadslicht w5w 2+4cree Led 720 Lumen 4 Watt, Mist licht Leds H7 > 2000 lumen en achtermist Led 600 lumen, achteruit Led 600 lumen knipperichten 21W halogeen 280 Lumen Philips Silver Vision.
Onderhouden door Audi centrum Amsterdam & Garage Sam te Amsterdam ,de A2 Dokter Waalwijk
..................................................... een Exclusive A2 uitvoering geen S line.........................................................
1.4 TDI ATL Delfingrau 2004 258.000 Valkenswaard
Deze verzameling lampjes kreeg ik ook af en toe voordat ik mijn accu en dynamo verving (in mijn vorige benzine-A2).
Audi A2 12-2004 1.4TDI ATL delphingrau (LX7Z), leer/alcantara, sportstoelen, stoelverwarming, FIS, Bose-audio Concert met CD-wisselaar, cruise control, 4 elektr.ramen, comfort knipperlicht, afneembare trekhaak, LED dim-, groot- en mistlicht/DRL, reservewiel
1.6 FSI BAD Ebonyschwarz 2002 167000 Zutphen
ik zou wel eerst even over een wat langere tijd de boordspanning meten zoals Peter voorstelt, om zodoende dynamo problemen te kunnen uitsluiten.